Nytvättat, städat och vädrat!

De senaste dagarna fullkomligt svämmar nätet över, av rubriker om magsjuka, VAB, besök på VC mm och då tyckte jag absolut att det var på sin plats med en ordentligt utvädring av huset! Så idag har jag verkligen gått all in som hemmafru!

Efter lämningen av Albin i skolan åkte vi hem och förberedde STORhandlingen. Men först skulle rörmokaren fixa några grejer och det gick rätt fort.



Tro det eller ej men det lilla barnet (med en egen handlingslista och en egen vagn) skötte sig exemplariskt och handlingen avlöpte smärtfritt!

Idag lagade vi en av Emils favoriträtter till middag, potatismos med ugnsbakad falukorv och rårivna morötter.



Efter maten hämtade vi Albin och sen var grabbarna ute medan jag fortsätte städningen. Helt underbart väder för att hänga ut täcken, kuddar och mattor på vädring!







När vi hade fikat på gårdagens överblivna hallonpaj ville Albin gå till mormor så det gjorde han medan Emil stökade ner när jag städade...

Till kvällen gjorde jag en gryta risgrynsgröt och sen har jag mest bara njutit av att det är rent och städat!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mysigt med Albinbesök, han kom på att det var nästan två veckor sedan han var här.

2013-01-24 @ 22:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0