Vår nyårsafton!

God morgon 2013!

Vi hade en helt fantastisk kväll i går, brorsan och Julie var här och senare på kvällen kom även mamma, pappa & Eva och spelade.



Albin gjorde verkligen allt för att hålla sig vaken och han klarade det men sista timmen innan tolvslaget var jobbig och han var tvungen att röra på sig hela tiden för att inte somna. Emil gick vi och la vid nio, innan vi dukade fram kaffet.

Vi delade på menyn i år igen och så här såg den ut!



Förrätten har brorsan och Julie gjort, det var Jordärtskockssoppa med svamp, timjan och tryffelolja. Så jäkla god!!

Jag hade fixat varmrätten.



Helstekt, brässerad fläskytterfilé, i sås på fyra sorters peppar, serverad med hasselbackspotatis.



Desserten som jag gjorde var en favorit i repris. Vit chokladcheesecake på kryddig pepparkaksbotten, serverad med rårörda bär och syrlig hallonsås.

Det var fantastiskt gott och så trevligt! Efter desserten åkte Julie och hämtade dom andra och vi dukade fram snacks, godis och spel!



Vi gick ut vid tolvslaget och kollade på alla fyrverkerier (jodå, David hade vart och fixat så vi oxå hade lite att skjuta av...) och skålade i bubbel. Vid ett åkte gästerna hemåt och vi röjde i ordning lite innan vi gick och la oss.

Nu på förmiddagen ska en tårta levereras och så tänkte jag knåpa ihop en krönika i vanlig ordning.



Gott Nytt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0