Vår altan

Altanen som vi byggde för två år sedan har vi fixat och donat med i omgångar sedan dess.
Eller egentligen är det väl mest David som bygger och fixar, jag "piffar" mest.
Vi började bygga altanen i Juli 2011.
 
Förra året i Juli byggde vi stomme för att kunna ha en takduk på och set har vi haft nytta av!
Vi har en gasolvärmare så vi kan sitta där sent på kvällarna och även en bit in på hösten.
I förra veckan fick David och vår granne Anders bänken på plats. Det är bänkskiva som David gjutit och byggt en stomme till. Där ska vara en hylla under och så ska jag ha ett tyg (alternativt en sorts vaxdux kanske) runt.
 
Vi har ju en platsbyggd bänk längst med ena kortsidan och tanken är att David ska bygga ett långt bord som ska stå mitt i men det får vi ta när vi har tid. Just nu är det mycket på jobbet, både för mig och honom.
 
 
Vi har bla en tomatplanta och så har jag tagit flera sticklingar från mina Mårbacka pelagoner som blir fina i krukor på borden.
 
Det växer och frodas som bara den i trädgården och barnen går och äter bär som bara den.
Vi har Jordgubbar, Trädgårdssmultron, Pineberries (ananasjordgubbe), Vinbär, Krusbäs, Amerikanska blåbär, Hallon, Björnbär, Körsbär & Plommon. Det är ju dock bara jordgubbarna, smultronen och vinbären som är mogna än. Vi har äppelträd, Fläder, Rabarber och massor med örtor.
 

David har ju lagt klart stenen framför garaget/studion som nu ska det bara på lite stenmjöl emellan och kanske fylls på med mer grus på parkeringen, vi får helt enkelt se vad vi hinner med i sommar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0