Tjärbyligan 2013!

 
Igår var det äntligen dax,Tjärbyligan 2013!
 
Som vi planerat, filat, byggt, formulerat och donat, i flera veckor nu!
Vi hade lekar som Käpphästhoppning, Vem där, Musikquiz, Skottkärrerace mm
 
Denna härliga dagen med tjocka släkten gör vi varje år i maj/juni och arrangemanget runt på min mammas fyra syskon och deras familjer. I år va det alltså vår tur.
 
Vi startade det 2003, då var det jag, mamma & min moster Laila. Det blev genast en succé och något som vi aldrig vill missa och så känner nog det flesta av oss som verkligen försöker göra allt vi kan för att kunna vara med.
 
I går fick vi ju verkligen härligt väder (i alla fall enligt min mor, jag och resten av familjen kanske skulle föredragit några grader färre...). Vi fick lite regndroppar på eftermiddagen men det var inget som störde alls (verkar ha kommit betydligt mer inne i samhället) och på kvällen satt vi ute i shorts och linne ända tills det var dax att åka hem fram vid 23, då var det 20,9°c ute.
 
Barnen såg vi inte mycket av. Albin har ju flera jämnåriga bland mina kusinbarn och Emil hade med lilla sparkcykeln som han cyklade med mellan varven.
Vi hade först en poängpromenad som vi kallade "Vem där", där vi hade 4 olika bilder per fråga som alla hade kopplingar till en person av oss i Tjärbyligan. Den var otroligt lyckad och ganska klurig.
 
Sen följde ett par lekar, fika, mer lekar och så avslutade vi med 2 musiklekar.
Jag hade ordnat olika priser, alla med samma logga/bild på, det var t-shirtar, musmattor, muggar, pennor, nyckelringar & magneter. Laget som vann fick givetvis välja först, sen tvåan osv.
 
Vi var 4 lag och det var superjämt i toppen!
När tävlingarna är avgjorda blir det mat. Alla har egen mat med sig och vi tänder på grillarna så det luktar mat över hela byn. Till kaffet hade jag bakat en liten tårta...
 
 
Skruttig bild, jag vet! Men jag fick bara fram mobilen innan det blev lite bråttom för 2 av våra gäster skulle i väg, men ville såklart inte missa tårtan!
 
Vi städade i ordning lokalen (det gick ju väldigt fort, vi hade ju bara varit utomhus och endast använt toaletterna och kylskåpet...) innan vi åkte hem.
Vi hade med oss husbilen bort så Emil gick jag och gjorde i ordning (en dusch var ABSOLUT nödvändig) vid 21.30 och sen la jag honom i husbilen till en film och han somnade gott efter en stund.
Albin höll sig vaken men var väldigt trött. Han var ju lika svettig/skitig han så när vi kom hem strax efter 23 fick han duscha innan han gick och la sig och han somnade gott vill jag lova...
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en super-rolig eftermiddag/kväll!! :)

2013-06-05 @ 09:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0