Skogspromenad

Idag på eftermiddagen packade vi fikakorgen, hämtade mormorn och åkte ut till Tjärby.
Min kusin, moster och kusinbarn skulle också vart med men en av tjejerna hade blivit sjuk så dom fick stanna hemma men vi hade det hur mysigt som helst ändå (jag var lite rädd att Albin skulle bli rastlös när han hade räknat med att ha någon att leka med)
 
 
Liljekonvalj (snart blommar dom!), Viol, någon lila blomma, någon röd blomma och
längst ner en prästkrageknopp!
 
Vi hittade så mycket spännande på vår promenad och en runda som normalt tar runt en halvtimme med barnen tog idag 2 timmar så jodå, vi hade att göra.
 
 
Emil somnade nästan, nästan i vagnen men vi kom precis fram till "spökhuset" och då vaknade han till igen.
En stor skalbagge måste man klappa och massor med blommor att plocka.
 
Det var lite blåsig emellanåt men ändå inte alls kallt. Jag var snarare väldigt varm (iofs inget ovanligt alls), Albin gick i shorts och t-shirt hela tiden och Emil i t-shirt (han gillar inte shorts, går bara och drar i dom och vill att jag ska "fixa" så dom går ner till benen igen).
 
 
Det blir både smultron & blåbär minsann!
 
Barnen höll sams hela tiden, helt otroligt! Dom till och med gick hand i hand långa sträckor.
Visserligen med varsin pinne, för det kan man ju bara inte vara utan...
 
 
Vi har haft en fantastisk eftermiddag och när vi väl kom hem (efter MÅNGA protester från båda barnen) så fick vi först blötlägga båda och sen äta kvällsmat, båda toksomnade 19.15...
 
Nu ska jag göra desamma!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina bilder, jag tog visst inte ett enda i vanlig ordning.

2013-05-15 @ 22:50:02
Postat av: AnnerCharlotte Berggren

Hej Charlotte!
Ibland när jag är ute och surfar hamnar jag på din blogg, som jag tycker är mycket stimulerande med fina bilder, som gör en glad!
När jag blev pensionär funderade jag på att börja blogga, men det har inte blivit av - därför kommenterar jag sällan bloggar jag läser.
Eftersom jag på ICA häromdagen gav din mor en komplimang för hennes nya glasögon, som jag hade sett på din blogg, men glömde att säga att hon har en fantastisk dotter - så skriver jag detta! Du är jätteduktig! Fortsätt och jag undrar var det kommer att sluta! All lycka från mig i Björkäng!

Svar: Tack så hemskt mycket!
Charlotte

2013-05-16 @ 10:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0