Kalaset!

Idag var det kalasdags! Albin fick paketjakt på morgonen, efter frukosten. David stack iväg redan vid sju i morse och åkte och köpte frallor. När han kom tillbaka fick vi väcka Emil, som dagen till ära tog sovmorgon.















I slutet på paketjakten fanns det då en cross! En riktig Cross, KTM! Han blev överlycklig, hoppade och skuttade, slängde sig om halsen på oss!




Vid halv tolv kom gästerna och då hade jag gjort två olika soppor, en potatis & purjolökssoppa och en pustasoppa (köttfärs, grönsaker). Till det hade jag bakat tre olika bröd.






Albin hade såklart vart med och designat tårtan som han var väldigt nöjd med!






Efter kalaset gick jag och mamma ut och fotade medan pappa underhöll barnen och David röjde av. Farmorn kom senare och efter kvällsmaten tog David med grabbarna och åkte iväg och körde cross! Jag stannade hemma och jobbade undan lite bilder. I morrn blir det säkert mer cross och jag har mer jobb så vi är inte sysslolösa denna helgen heller.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Glad kalasgosse, och jättegod mat!

2013-10-19 @ 23:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0