Marknad i Torrevieja

Ber om ursäkt för den sena uppdateringen men vi hade inget nät i går och fram till i eftermiddags, vid fyra tiden.

Men hur som helst, igår hade vi bestämt oss för att åka in till staden, Torrevieja men som vanligt så fick jag ta och bada en liten sväng på morgonen, för att inte förgås...

Efter frukost och obligatorisk underberger så körde vi mot stora staden Torrevieja (eller, alltså Anna kör här i Spanien, tack å lov!).

I stan fick vi krånglat oss ner i ett p-hus och sen frågat några helt oförstående spanjorer om vägen till själva marknaden. Vi hittade spännande små butiker och saluhallar på vägen.

Det var varmt där i stan, riktigt varmt och trångt så vi gick ner mot havet, stranden och hamnen. Där hittade vi en mysig Irländsk restaurang som vi åt lunch på och tack och lov fick vi isbitar i glaset som jag kunde fiska upp och svalka mig med, bla mellan extremt varma laur...

Vi tänkte egentligen stanna och bada i havet där, i Torrevieja men vi bestämde oss för att åka närmare hemåt, så det blev LaZenia beach. Där parkerar folk tydligen som riktiga nötter...

Men Anna rattar runt med familjens Saab som om hon aldrig gjort något annat!

Vi stannade till och handlade lite på vägen hem och sen tog vi med oss gottet till poolen, för då var man genomsvettig igen.

På kvällen gick vi till en Italiensk restaurang i närheten och åt en underbar middag med kyckling och smarrig efterrätt...

Efter den middagen var vi proppmätta! Tur vi har en liten bit att gå så vi fick smälta maten. Resten av kvällen satt vi ute och spelade kort.