På marknad i citronfälten

Idag tog vi lite sovmorgon innan vi (läs Anna) styrde SAABen mot en gigantiskt stor marknad, mitt ute på en stor citronodling, norr om Torrevieja.

på den marknaden fanns ALLT, frukt, grönsaker, snacks, restauranger i långa banor, väskor, leksaker, rengöringsmedel, sängar, fönster & dörrar, kläder, Kakel, heminredning, golfbilar, ved mm. Ja, allt man kan tänka sig. Vi gick där i ett par timmar, köpte lite frukt, åt churros och tittade på annat krims krams.

Vi lämnade marknaden, ganska hungriga (trots churrosen...) så vi åkte ner till stranden La Mata och åt lunch. Anna med familj hade varit på semester för några år sedan och bott på ett hotell precis vid stranden där vi var.

Efter den utflykten var vi varma, svettiga och jätte poolsugna så vi körde hemåt så mamma fick lägga sig och vila lite (hon hade lite ont i magen) och vi andra tre kunde kasta oss i poolen! Med oss hade vi våra nyinköpta torkade frukter, vattenmelon och en flaska sangria...

Efter en mindre räddningsaktion av en liten förvirrad groda, som lyckats hamna i poolen så gick jag lös och gjorde allehanda konster i vattnet, både fina och mindre graciösa. Tex så simmade jag tvärs över poolen under vattnet, så många gånger att ögonen blev alldeles röda och svidiga. Fortfarande lite svedd så har jag hållit mig i skuggan idag, igen, med glädje!

Senare på eftermiddagen gick vi hem och gjorde oss klara för kvällen. Idag promenerade vi bort till VillaMartin Plaza och valde en jättebra, Indisk restaurang.

Supergott var det och vi blev väldigt mätta. Vi promenerade tillbaka i väldigt ljummen septemberkväll.

Jag hann knappt in innan jag var tvungen att byta om. Baddräkten på och svalka på min kropp, trots att klockan var 21...

I morrn lämnar vi nog morsorna hemma och åker på mer shopping, jag och Anna...