Busy day!

 

Idag har vi varit på Emils blivande dagis och hälsat på, hela förmiddagen.
Det gick ju som hejsan och han kommer säkert stortrivas.

Det är väl som vanligt, värst för den här hönsiga mamman...
I början tyckte han att det var lite jobbigt att alla barnen tittade på honom och följde efter honom vart han än gick men sen la det ju sig och han började leka lite själv, brevid en jämnårig liten tjej som han sedan började prata med och som blev hans kompis för dagen.
 
Vi gick hem och åt lunch innan vi gick till skolan och hämtade Albin. Det var en trött kille som följde med till skolan...
 
 
 
I skolan träffade vi min fina vän Angela som var och hämtade Oscar. Med sig hade hon lilla nytillskottet "lillebror" som bara är 6 dagar gammal. Eftersom vi hade en timme att slå ihjäl innan Albin skulle till tandläkarn så gick vi till affären tillsammans och fikade på glass i vårsolen.
 
Emil sov ju så gott och jag lät faktiskt honom sova medan vi var hos Tandläkaren oxå, så det var lungt och skönt. Albin ramlade igår och slog sig illa på munnen. Jag skulle precis iväg till jobbet när han ramlade och tyckte inte det såg så illa ut, men eftersom en tand ramlade ut i natt som han slog igår så ringde jag Folktandvården i dag och dom ville att han skulle komma in och ta bilder. Allt såg bra ut men han har ju slagit sig rejält så vi ska hålla koll på "såren" och skölja med bakteriedödande munskölj.
 
 
När vi kom hem så var vi ute i trädgården en sväng.
Tog en fika, läste posten och Emil fick mornat sig ordentligt innan han började leka.
Det är så viktigt för Emil, att han får vakna i sin takt om han råkat somna på dagen, annars blir det pannkaka av hela alltet, men som sagt, jag känner vår lilla huligan och vet hur han fungerar så han satt i sin vagn och kikade en stund medan jag och Albin busade och sen kom han smygande.
 
 
 
När pappan kom hem så packade han kvällsmat, cross och kläder i bilen och tog grabbarna och åkte ut till crossbanan. På vägen hämtade dom upp Albins kompis Oscar som oxå följde med.
 
Jag har haft en gymnasiestudent på besök i studion i kväll. Hon ska göra ett projektarbete här hos mig i studion och var här och kikade lite på utrustningen.
 
När grabbarna kom hem så tog jag hand om läggningen på en gång och nu sussar dom gott.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0