Första gången....

Allt har ju en första gång och för oss blev det i helgen första gången vi drabbades av magsjuka...
 
I alla fall tror vi det.
Ni som hängt här inne ett tag vet ju att detta är bland det vidrigaste jag vet så jag har väl haft något högre puls än vanligt. Det var Albin som i går (söndag) morse kräktes. Det var första gången han gjorde det så han blev ju såklart  lite rädd men eftersom det var söndag var ju världens bästa pappa David hemma och kunde hjälpa.
 
Jag tog Emil med mig och gick ner, så fick David och Albin vara där uppe.
Sen hände ju inget mer. David blev rastlös där uppe efter bara någon timme så han och Emil gick ut. Albin blev nog lite rastlös han med så efter ett glas nyponsoppa och en riskaka så gick även han ut.
 
Jag fixade middagen, biff stroganoff med ris och medan det lagade sig så somnade Albin så vi andra åt och sen medan han sov så tog jag med mig Emil och gick till lekplatsen.
 
 
Vi var väl ute på lekplatsen en knapp timme innan Emil kröp upp för en kulle full med brännässlor och nällade ena handen så vi fick gå hemåt och stryka på salva.
Albin sov en stund till efter att vi kommit hem men sen vaknade han och kom ut. Han åt lite mer riskakor och drack resorb.
 
Jag passade på att gå ut och gå en rejäl runda på nästan en mil när grabbarna ändå var ute och när det var dags för kvällsmaten så tog jag mig en trekvart i resonansen (ni vet, den där infraröda tunneln...).
När jag kom in hade dom ätit kvällsmat allihop.
 
Emil somnade som en stock vid halv åtta, efter ett bad, men Albin satt upp med oss och kollade på Mästarnas mästare. Vi gick och la oss i tid men vi har inte sovit särskillt bra, varken jag eller David. Man lyssnar ju efter minsta lilla ljud och David har varit uppe hos Emil som pratar i sömnen. Dessutom sov jag ju skitdåligt även natten dessförinnan för jag hade lixom på känn att det var något. Albin hade klagat på magont på lördagkvällen och det gick inte över så jag var lite nojjig redan då, men sen hände det ju inget fören vid halv 7 på söndag morgonen.
 
Idag har vi varit hemma (vad annars liksom!?).
 
 
Grabbarna satt uppe och spelade lite på morgonen och då passade jag på att kika på en film medan både tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin gick. Sen blev dom i vanlig ordning ganska rastlösa så efter någon timme gick dom ut och där var dom till middag.
 
Eftersom jag ändå höll på med att göra ny granola så stekte jag ett gäng pannkakor och det slank ner minsann. Sen gick vi ut igen alla tre och nu har vi landat i soffan, till en film med lite salta pinnar, i väntan på pappan.
Jag tänkte ta mig en långpromenad även idag, när jag blir avlöst, och sen hoppas vi att det blir lättare för oss att sova i natt och att inget mer händer.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, fy attans! Hoppas inget mer händer!

2014-04-14 @ 15:36:50
Postat av: Mamma

Håller mina tummar här också.

2014-04-14 @ 15:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0