Ute på Fackligt uppdrag!



Idag har jag jobbat fackligt hela dagen och ska forsätta hela veckan. Det är LOs kampanj Facket på Sommarjobben och vi är ute och visar upp oss, lämnar material, kollar läget och ger sommarjobbare (och andra anställda med såklart) chansen att ställa frågor till oss.

Annars har vi haft en härlig helg. Som har innehållit Gokart, bio (D & Albin), kinamat, loppis, poolbad och snigelfångning...





Efter en hel förmiddag med 5 gokart heat så typ tvärdog jag...






Temperaturen gjorde ju inte saken bättre och fram på eftermiddagen blev det totalt omöjligt att vistas ute utan att få värmeslag så jag och Emil tog oss ett dopp i poolen, i väntan på Pappan, Albin och Kinamaten.









När vi ätit, plockat bort och barnen kilat ut i trädgården igen så toksomnade David en stund, eller typ en timme...




Jag fick väcka honom så han skulle kunna somna på kvällen sen :-)

I går startade vi dagen med att göra fint på uppfarten. David hade gjort en finfin uppfinning...






Det var ju varmt även i går så ett dopp i poolen var absolut nödvändigt och när våra stora björkar skuggar större delen av poolen så kan man torka i solen, på studsmatta.



Kvällen avslutades med dipp, grönsaker, ostar och kex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0