Fantastiska Strömstad och Daftö!

Vi är hemma nu. Kom hem strax innan elva nu i kväll. Vi har haft en helt magiskt bra dag även idag!  Spontansemester är den bästa semestern. 

Visst får vi rodda lite på hemmaplan från telefonluren men annars är det bara vi. Vi, barnen och allt det där roliga. Det där som är vi, vår familj tillsammans, görandes saker ihop. 

Bjuder på bildregn även idag känner jag, det blir sent som det blir (även om jag tiggde till mig en kaffe när vi stannade och tankade i Sandsjöbacka och därför inte alls känner mig särskilt trött...) 


Vi tog visst sovmorgon i husbilen allihop idag och vaknade inte innan halv åtta! 



På förmiddagen hade vi tyvärr inte samma tur med vädret som i går... 
Vi fick ta en ganska tidig förmiddagsfika och sitta under filtar en stund. 

Men sen klarnade det upp! 


Vi har klättrat....



... hoppat....


... kört radiobil... 


... och åkt flume ride!

Idag var det dessutom Jessicas födelsedag så vi blev bjudna på finfint fikakalas på eftermiddagen!




Allihopa. Viken (Fredrik), Jessica, Albin, Mike, David, Emil och John. 

Efter fikat gick vi ner till havet. Till badstranden, båtbryggan, krabbfisket och kärleken. Vilken fullträff det blev!  Ungarna hade precis hur roligt som helst och sen kom även vi vuxna igång och krabbfisket var en riktig hit!










Vid sju konstaterade vi allihop att det nog var tvunget att dra sig uppåt om kvällen inte skulle bli allt för sen så vi kramades hejdå med våra fina vänner och lovade att höras snart igen.

Jessica, Viken och barnen gick upp till sin stuga och vi gick upp till husbilen. Där bredde David lite mackor till kvällsmaten och jag började rulla hemåt. Vi hann inte ens 1 km så sov båda barnen och vi fick lov att väcka dom för att få i dom något ätbart. Det gick faktiskt, även om det var ruskigt trötta ögon vid ett par tillfällen. Sen tvärsomnade dom direkt efter kvällsmaten och sov gott hela vägen. Det var bara att lyfta in i sängarna nu i kväll när vi kom hem. 

Jag har laddat en maskin tvätt till i morrn och plockat in lite grann men nu tänker även jag följa alla andra grabbarnas exempel och sova gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0