Bokslut, gamla fotoalbum och levergryta!

Idag har den hänt en hel massa saker, som rubriken kanske skvallrar om.
 
Först blev vi i vanlig ordning väckta av två ljuvliga små huliganer som tycker det är morgon vansinnigt tidigt. Alltså, Albin vaknar ALLTID först och varje eviga kväll får han en förmaning om att INTE väcka sin lillebror när han vaknar. I gårkväll till exempel så sa jag åt honom att inte viska på Emil när han vaknade, utan i stället bara stänga sin dörr och stanna på sitt rum och göra något tyst, typ pyssla lite, eller gå ner och sätta på tven. Då frågade han om han inte fick gå på toa ens på morgonen och då svarade jag ju att att han givetvis får det.
 
Så idag vaknade vi alla av att Albin satt och nynnade på toa. Toan ligger vägg i vägg med Emils sovrum och det tog inte jättemånga sekunder innan man hör en butter Emil ropa från sitt rum -TYST ALBIN!
 
Jomensåatt! Morgonstund har guld i mun...
 
 
Jag kilade ner och bakade ut frallorna som jag satte deg till i går. 
Det är verkligen gott med nybakat på morgonen.
 
På förmiddagen gick barnen och mannen ut. Jag hade en massa jobb att gräva ner mig i, bla bokslut...
Sen var det ju sönda och det visade sig att det var längesedan vi åt söndagsmiddag hemma hos mor och far så idag blev vi bortbjudna på middag. Det tackar vi för! Det sparade mig tid och jag fick gjort undan en hel del. Dock har jag fortfarande massor kvar (eller tja, alltså, bokföring har ju en tendens att liksom aldrig ta slut...).
 
Det var levergryta och det var ju evigheter sen vi åt det. Jag har aldrig gjort det själv faktiskt utan brukar äta det när det serveras hos mor. Det var idag det och vi sa inte till barnen att det var lever utan bara att det var potatis, köttgryta, grönsaker och lingon. Båda åt med god aptit och tog dessutom om så det var nog inte så dumt ändå!
 
Sen var det simskola så jag och Emil åkte hem så jag kunde fortsätta på kontoret. 
När grabbarna kom hem var det kvällsmat och David gick ut i garaget och fortsatte måla.
Så vi blir klara där ute snart.
Jodå, jag kan måla men jag är inte betrodd med pensel inomhus längre... Så länge det är möbler som ska målas om och man kan klä in resten av rummet i täckpapp så går det bra men nu är det ju en platsbyggd loftsäng som ska målas. Jag är galet snabb när jag målar men dessvärre även väldigt sölig och det blir liksom färg lite varstans då, så det har vi båda gemensamt kommit fram till, att jag bör hoppa över.
 
När barnen lagt sig så kilade jag ut i garaget och letade fram gamla fotoalbum. Jag har tänkt på det ett tag nu och undrat vart dom tagit vägen sen vi renoverade och gjorde oss av med bokhyllan dom låg i tidigare. Nu hittade jag dom och det är ju spännande det här, hur man nästan inte förändrats alls på en sisådär 15 år eller så...
 
 
Jag och Björklund på hans 20-års fest 1998...
 
 
I väntan på Galtabäcks BKs ärtsoppefest, hösten 1998
 
 
Mamma har lånat hem Asta på besök från Martina 1999
 
 
Nyårsafton i Lindvallen 1990/2000
 
 
Studentbal, 28 maj 2000. Tillsammans med Johan, vem annars liksom?
 
 
Äntligen student! 2000
 
 
Semester på ön Agistri strax utanför Athen. Augusti 2001

Kommentarer
Postat av: Eva

Det är ju så roligt med gamla kort.

2015-02-08 @ 23:29:07
Postat av: Anna

Va kul att se!! :)

2015-02-09 @ 07:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0