Hålla handen

 
 
Nu när Emil är så förkyld så får han sitta med mig i soffan på kvällarna.
Det är långt ifrån lugnt, han har en miljon frågor och kan inte sitta still, han vill så gärna hålla händerna och så vill han att jag killar honom på ryggen.
 
 
 
Vårat lila bustroll! Han har så mycket att säga. Han är nästan aldrig tyst faktiskt.
Fantasin är det inget fel på och jag kan sitta och skratta för mig själv när jag hör hur han hittar på en massa historier och bygger saker.
 
Han har så mycket saker för sig. Sockarna måste sitta på ett visst sätt. Snutten måste vara kall när han ska gå och lägga sig. Han kan inte säga Rrrrr än men vi har fått övningar av logopeden som han självmant vill öva på varje dag. Hans storebror är han bästa vän och han längtar efter honom när han är i skolan på dagarna. Han är egentligen ganska ordentlig när det väl gäller. Bestämd och så, men gör ändå oftast som han blir tillsagd.
 
Han vill inte att man ska titta på honom om han inte känner dig. Inte direkt i alla fall. När han väl lärt känna dig får du alltid en kram när du ska åka hem. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

EmilPemil <3

2015-02-01 @ 10:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0