Packat och klart!

Eller, alltså... Ja, nästan. 
I morrn, tidigt som skam, kommer mina Halmstadkollegor och hämtar upp mig för vidare färd mot Seglora och Viskadalens Folkhögskola. 

Jag ska iväg och hålla kurs i ett par dagar. Denna gången i lagar och avtal. 
Håller tummarna att det går vägen det här. Det är sjukt roligt att hålla kurser och utbilda alla dessa människor från olika håll i landet. Med olika bakgrunder, olika arbetsplatser och olika förväntningar. 

Idag har jag jobbat fackligt en bra stund och sen hämtade jag hem två älskade ungar för massa gos och mys. 


När pappan kom hem från jobbet så var han kall och frusen ända in i märgen efter att ha jobbat ute hela dagen. Så vi gjorde en värmande potatis & broccolisoppa till kvällsmaten idag, till det hade vi stekt bacon och smarrigt surdegsbröd.

I kväll har jag suttit med bokföringen, lönen, skattedeklaration och annat skojigt. Kom liksom på det i eftermiddags, att det snart är löning och det kan vara en god idé att faktiskt köra ut lönen då oxå så vi får den i tid. 

Nu har jag packat klart och ska krypa ner i värmen under lakanet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0