Grillkväll!

Nu bidde det sådär sent igen...

Jag fastande i soffan, framför tven, när Davids syskon givit sig av hemåt och då fick filmen PS I Love you. Den gick ju inte att sluta kolla på direkt. 

Idag har vi som sagt haft David syskon här på mat och sällskap. Jag fick givetvis för mig i morse att det var ett ypperligt tillfälle att provbaka en tårta. Sagt och gjort. 


Hade en färdig botten i frysen, färdig kompott till jordgubbsmousse i frysen och svänga ihop lite vaniljkräm med grädde och jordgubbar är ju ingen konst! 

Det jag mest att allt ville testa var ju den vita chokladganachen, så det gjorde jag. 






Så här blev det! 
Jag ska inte ha så tjockt lager ganache på tårtan nästa gång, detta är en test och nu vet jag hur den känns att spackla med. 

Vi hade en supertrevlig kväll och det fram emot nästa gång! 


Grillmästarn ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0