Sommarlandet i bilder!


I morse fick vi meddelande av Angela och Nisse, dom var på väg upp för att hänga med oss på Skara Sommarland hela dagen!! 
Ungarna blev lika glada som oss!! 


Emil visade sig återigen, totalt orädd och livsfarlig. Hade åkt varenda attraktion om han fått, tack gode gud för minimum längd på vissa...

 
Emil provade köra radiobilarna själv ett par gånger men åkte hemskt gärna med någon an de stora killarna. Och alla dessa killarna är så goa mot varandra att det var ju såklart aldrig några problem, han åkte med allihop! 


Även Albin och Oscar var lite halvgalna och åkte det mesta. Helt utan bekymmer...


Vi hade uppehåll och helt ok väder till efter att vi ätit lunch. Sen började det regna. Men det var inte fören efter fikat som det blev lite väl kallt och blött. 


Vi hade med oss korv som vi grillade till lunch och undertiden undersökte barnen fiskarna i sjön precis brevid.


Jag skulle bara springa på toa medan Emil åkte en vända farfars bilar till och på vägen till toan stötte jag på Ange som stod vid ett chokladhjul. Jag skulle bara sällskapa med att ta en bricka och vann visst. Gick tillbaka till David och Emil som fortfarande åkte farfars bilar och visade min vinst. Någon toa bidde det ju inte, det liksom glömdes bort... 


Ungarna hade bestämt att dom skulle bada. Jag försökte verkligen prata förstånd med Emil men han vägrade och skulle givetvis i han med. Ange och Nisse hyrde till och med våtdräkter för att det var så jäkla kallt. Dom var ensamma... Det var regn och tio grader i luften... Tjugo grader i vattnet...

Jag badade inte för jag insåg att jag nog får ta hand om ett asplöv till fyraochetthalvtåring ganska omgående och så blev det ju. Som han skakade! Jag fick packa in honom i lager med kläder, filtar, täcken, regnkläder mm och stoppa honom i vagnen.  Han somnade, trots att jag försökte prata med honom hela tiden så han inte skulle somna. Han somnade mitt i en mening...

Efter badet gick vi tillbaka till husbilen och våra vänner åkte hem. Det är ju så mysigt att sitta i en husbil när det regnar, jag älskar det! 


Efter maten fixade jag lite chokladfondue. Vi hade nämligen både jordgubbar och ananas. Och massa choklad efter min vinst jue...

Grabbarna somnade ovaggade efter kvällsmat och efterrätt. Det tog nog inte ens en minut så sov dom som stenar båda två. 
Jag ska borsta tänderna nu och följa deras exempel. Sjukt trött efter dagen men väldigt nöjd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0