Ändrade planer

Idag blev det lite omkastat.
Jag skulle lämnat Emil på dagis i vanlig ordning på förmiddagen, jobbat en stund hemma och åkt till Ica på eftermiddagen. Men en klok hårdrockare sa till mig en gång att det värdefullaste en kan ge, är att ge av sin egen tid. Så jag stuvade om i schemat, ringde och sa att Emil stannar hemma, för hans mamma har varit på kurs i några dagar och har saknat honom, en jättebra anledning att istället ta tag i det där andra. Det som alltid väntar på en...


Jag menar förstås tvätten.

Tvätten, matlagning, bakning och disk. Såntdär väntar ju på en. Det kan man dessutom göra alldeles utmärkt ihop med en frågvis femåring. 
Jobba på kontoret är inte alls lika roligt för en femåring, som det är ar knäcka ägg, slicka ur skålen, äta kasslerbitar innan middagen, para ihop sockar och sortera besticken.


En förmiddag hemma, med denna alltså.  
To die for! 

Nu laddar jag för god sömn och mer jobbe i morrn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0