Att ha gjort svampskogen!

Igår var det dags för vårt första lilla "uppdrag" som vi fick på bröllopet.
Eller, alltså, det var ju inte vi som fick uppdrag, det var ju 12 av våra gäster som fick i uppdrag att hitta på saker med oss. En för varje månad vårt första år som gifta.
 
Peter, en av David äldsta vänner, fick september månad och uppdraget var att ta med oss ut i Svampskogen.
 
 
Hela familjen är galet laddad för Svampskogen så där en söndagmorgon.
 
Känner man Peter så vet man att det där med skogen och ute på landet är långt ifrån vad Peter är van vid. Väldigt långt faktiskt så jag tog på mig att bidra med lite skogstips.
 
 
 
Nu var det ju inte bara Peter såklart. Vi åkte ut i skogen allihopa, hela bunten.
 
 
Fikapaus är ett måste när man plockar svamp!
 
 
 
Japp! Vi hittade svamp! 
Både vi och dom fick med oss varsin liten korg hem.
 
Vi gjorde hela förmiddagen och lite till i skogen och fick med oss svamp hem.
På eftermiddagen var det simskola så David tog Emil med dit och så tog jag med mig Albin till Rönnås för att hämta grejer och kolla läget.
 
På kvällen var det mat hemma hos mormorn & morfarn.
Precis lagom vad man orkar med en söndag efter en 90-tals fest.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0