Att ha kärlek till skogen


En dag i svampskogen. 
Med obligatorisk fikapaus givetvis. 

Nu är det ju inte jag som på något sätt är kär i skogen. Visst älskar jag att gå i skogen och leta svamp på hösten och har gjort tillsammans med mamma så länge jag kan minnas. 

Även våra ungar är vana i svampskogen och har hängt med sedan dom föddes och herregud va roligt dom har i skogen, dom där båda. 
Dom hittar på grejer och lekar precis hela tiden.

Nu är det faktiskt inte alls min förtjänst det här. Det här med att mina ungar är så gott som födda i ett par gummistövlar i svampskogen, det är mammas. Även om jag gärna följer med om jag kan, så har jag ibland för mycket att göra för att kunna prioritera flera timmar i skogen, när pappershögen på kontroret svämmar över tex.

Men då åker dom med mormor. Dom hänger massor i skogen med mormor. På sommaren letas det smultron och på hösten svamp. 


Vi hittade visst en del blåbär oxå i snåren, som kanske syns på Emil? 

Idag. 
En eftermiddag i skogen alltså. 
Perfekt efter en hel förmiddags fackligt arbete på jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0