En vanlig onsdag

Idag har jag och Emil haft en riktigt härlig hemmadag med handling, tvätt, matlagning och den vanliga konversationen man har med sin fyraochetthalvtåringen en helt vanlig vardag. 


Vi fick gjort i ordning ett gäng matlådor till frysen som mannen behöver. 

Sen blev vi spontanbjudna på födelsedagsfika till barnens kompis Alex som fyller 6 år idag så där va vi tills det vart dags att kila hem. Albin skulle på crosskolan och jag och Emil bakade snabba morotsfrallor till kvällsmaten. 

När Emil äter kvällsmat så passar jag på att kila upp i duschen med förmaningen att det är hans tur efter mig, när han ätit upp. 
Mitt i duschningen så ropar Emil att han ätit klart och jag säger åt honom att han kan klä av sig och sen är det hans tur. Jag duschar klart och tycker att det börjar ta väl lång tid för honom att ta av sig kläderna och komma upp... Jag ropar och frågar vad han gör. 
- Men hallå, jag badar jue!
Jodå, han tyckte det var fullständigt uppenbart att han skulle tappa upp ett bad och hoppa i, duschen var ju upptagen...

Han gör dagarna betydligt roligare, sen där Emil. 


Sen kom en lycklig Albin hem som satt nytt rekord på banan idag! 

Nu blir det tidigt sänggående. I morrn är det heldag i Halmstad som gäller. 

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0