September

 
Då har vi alltså September. Jag gillar september!
Jag gillar allt mellan september och maj jag (förutom den jävla kräksjukan då), slippa svettas hela tiden.
 
Idag har vi den 1 september och det är dags för mig att åka till jobbet. 
Jag har lagt fram arbetskläderna och ska strax knalla in i duschen.
Ringde bort till jobbet innan och bad dom kolla så att alla mina inloggningar och lösenord fortfarande funkar efter tre måndaders inaktivitet så nu hoppas jag det funkar när jag stämplar in sen.
 
 
Mina grabbar har varit ute och lekt precis hela eftermiddagen och jag fattar inte hur dom inte blir blöta när takfönstret ser ut såhär och altanen utanför är pisseblöt...?
 
 
 
Hur som helst så är det väldigt mysigt att ha lite vardag igen. Det är bara då lillebror kommer krypandes upp i knäet och vill gosa och vända och vrida lite på livets stora frågor.
 
Strax efter lunch idag så ringde David och undrade om jag hade lust att fixa kaffe och något till fika, åt honom och grabbarna på bygget. Det är jag ju inte så svårövertalad på precis så jag plockade fram muffinsformarna och svängde ihop några cupcakes till fikat.
 
 
Små och väldigt, väldigt lättätna.
 
Idag hade jag ingen cream cheese hemma så jag putsade i lite turkisk yoghurt ihop med smör, florsocker och vit choklad, det gick precis alldeles utmärkt det med.
 
Nähe, bäst att hoppa i duschen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0