Första crosstävlingen avklarad!

 
Stolt som en tupp över sin pokal är han, vår stora, älskade unge!
 
Idag var det dags för Albins allra första crosstävling. 
Han var riktigt laddad men ändå lugn och cool tycker jag.
Då var det värre med pappa/tränare/mekaniker/coachen David...
I går hade stackars maken huvudet precis fullt och han var virrigare än vanligt men det löste ju sig hur bra som helst till slut.
 
 
 
Jag och Emil passade på att ta liiite längre sovmorgon än dom båda stora grabbarna så vi låg kvar till sjusnåret innan vi klev upp och käkade frukost och bestämde våra planer för dagen.
Emil var inte jättesugen på att hänga med till Anneberg idag så när han fick veta att Julie skulle till mormorn och dom skulle plocka svamp så var det ju bestämt, det skulle han bara med på.
 
Jag och Emil packade matsäck till honom och sen körde jag honom till mormor innan jag åkte ut till Anneberg och var där vid 9. Precis som vi är vana vid efter att ha hängt på så många sidvagnstävlingar genom åren så det inte ens går att räkna, så börjar dagen med ett träningsheat följt av ett tidskval och det blev trångt minsann, 42 65cc ute på banan samtidigt.
 
 
 
 
Efter en 33:a plats eller så i tidskvalet var det dags att hoppa i Varbergs Motoklubbs tröjan!
 
 
 
Så galet spännande det var och vilka heat han gjorde, våran kille!

Från att ha haft en bästa varvtid på kvalet på 2:38 till att köra ner sig till 2:25!
Han gled in som 9:a i första heatet, 10:a i andra heatet och fick en totalplacering som 9:a i B-finalen!
 
 
 
 
Som sagt, vilken toppendag!

Emil hade haft det precis hur bra som helst i svampskogen och innan jag körde och hämtade upp honom så körde jag ut till Strömma med en liten beställning till ett bröllop och medan jag ändå var där så stannade jag en stund och kikade på bröllopet och gosade med Daisy som är världens mysigaste lilla unge! 
Hon är 2 månader nu och låg så snällt och fint i min famn så, med stora ögon, medan jag vaggade lite, pratade med Marina som bakade bullar och vaggade lite till.
 
Sen kom regnet och jag åkte och hämtade minstingen, hem till kärlekskranka (och hungriga) kisar och in med kvällsmaten i ugnen.
 
Här hemma har det sovits en bra stund redan. Albin somnade innan åtta, Emil strax efter och David där någonstans också tror jag men det är bra. Alla har vi varit igång hela dagen och David ska dessutom ut till banan och vara funktinär hela dagen i morrn medan jag ska med Albin på fotbollsmatch och sen checka in gäster. Fullt ös i morrn med, med andra ord.
 
Sa jag att jag älskar detta?
Livet med fart. Livet på crossbanan. Att få känna sig levande och veta att barnen är ute, rör på sig och mår bra. Jag älskar!
 
Sov gott mina vänner och ha en goer helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0