Att ha firat tredje advent och en trettiofemårsdag!

I helgen var jag och David i Malmö.
 
 
Vi brukar försöka åka iväg en natt eller så, bara han och jag. Det blir oftast runt min födelsedag och det är ganska trevligt att alltid fira in den lite extra tillsammans med en älskad.
 
I år körde vi ner till Malmö på lördagsmorgonen. Morfar kom hit och tog över morgonbestyren med kids och katt medan vi rullade söderut vid halv åtta på morgonen. Först åkte vi till Emporia där vi startade med en R E J Ä L frukost strax innan affärerna öppnade. Eftersom varken jag eller min man är sådär shoppinggalna utan snarare tvärt om så gick det ganska fort. Typ 90% av butikerna är ju klädaffärer och det går ju liksom fetbort sånär som på det vi faktiskt behövde, David köpte ett par jeans och jag några stickade tröjor.
 
 
 
Innan vi åkte in till Malmö så tog vi en vända inne på IKEA för att upptäcka att de hyllor vi siktat in oss på givetvis inte fanns så det bidde några plastbackar bara.
Vi körde in till stan för att upptäcka att vårt hotell låg galet centralt och bra.
 
 
När vi checkade in hade vi visst blivit uppdragerade till ett större rum än det vi bokat, tackar så mycket! 
Sen när vi kom upp på rummet så hade dom minsann uppmärksammat att det var min födelsedag så det låg ett högst personligt kort och en godispåse på min kudde.
 
Vi fortsatte ut och gjorde stan i Malmö. Lokaliserade restaurangen som hotellet tipsade om och bokade bord där till kvällen och sen, givetvis, en ordentlig fika.
 
 
Vi kökade på ett H E L T magiskt ställe som hette Köttbaren och som hade typ allt vi efterfrågar.
Vår servitör var grym, maten var nog bland det bästa vi ätit tror jag så denna kvällen hade ju alla rätt! 
 
Massor med plus till hotellet också. Ska ni bo i Malmö, boka in er på Scandic S:t Jörgen!
 
Vi somnade gott, mätta och belåtna. Åt en god hotellfrulle innan vi packade in alla våra grejer i bilen och körde mot Lund.
 
 
Brorsan och Julie bor i Lund och fick sig ett litet förmiddagsbesök.
Innan vi åkte hem så körde vi om IKEA i Helsingborg och hämtade hyllorna som Malmö inte hade i lager och passade på att käka lunch där med.
Mamma & Pappa hade nämligen fikat klart till oss när vi kom hem och hämtade kidsen.
 
Fantastiskt trevlig helg. Härligt avslut på en helt galen arbetsvecka bidde det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0