Att ha en ny spis!

 
Jag älskar!!
 
Vi pratade om en ny spis redan när vi gjorde om köket första gången, för över 10 år sedan men då fick den liksom bli kvar av någon oförklarlig anledning. Sen pratade vi mer om det när vi gjorde om igen, då för några år sedan, för den har inte varit sådär jättebra, den tar väldigt ojämt i ugnen och jag kan inte längre göra till exempel fröknäcke för dom blir totalbrända i ena sidan och nästan ofärdiga i andra.
 
Men så har jag tjatat lite, och lagt i lite förhandlingsteknik i det hela...
Det är ju faktikst så att min spis ofta går flera timmar om dagen. Jag bakar och lagar väldigt mycket mat och är det något vi absolut ska ha en ordentlig, så är det en spis. 
Jag vill väldigt gärna att spisen ska passa in i köket, inte bara vara en spis som jag använder till matlagning och bakning, utan även att den är fin att titta på. 
Sen hade jag ju en massa olika "krav", jag vill ha en glaskeramikhäll, absolut ingen gas eller induktion. Jag vill ha en bred spis, den förra var 70 cm (standardspisar är oftast 60 cm) och den nya får gärna vara bredare, upp till 100 cm hade vi plats med. Jag ville att den skulle se gammaldags ut såklart vara riktigt bra!
 
Vi har kollat på hundratals modeller och massa olika märken men jag fastnade verkligen för märket Ilve.
Sjukt fina spisar och enkelt att välja så man fick det man själv ville ha. Nu bidde det en 90 cm bred spis med en ugn (fanns med två eller tre ugnar om man hade velat). Vi valde till vred och handtag i brons och färgen heter Grafit matt.
 
Jag har kört igång ugnen så den får bränna ur och snart är det dags att ta tag i söndagsmiddagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0