Trixigt

Jäklars va trixigt det bidde denna vecka!
 
Jag jobbar måndag-onsdag på Handels och sen torsdag-söndag på Ica och det är sportlov, ingen skola, inget dagis och mormor blev totaldäckad i influensan... 
 
Vi lyckas nog lösa detta hyfsat, tror vi. David jobbar alla tider jag kan vara hemma på (alltså tidiga morgnar som attan och sena kvällar de kvällar jag är ledig). Tjejen som passade barnen på bröllopet är också sportlovsledig och har underhållt dom en sväng på dagen tills farmor kunde ta över och jag sen kunde hämta dom där på kvällen. 
 
I morrn får dom vara lite ensamma och så får David komma hem en sväng på förmiddagen när jag måste iväg och jobba för att sen bara träffas i dörren när jag ska till Ica på kvällen. 
 
Men det är ju det här som är fantastiskt! David är helt underbar! Han löser allt när det kör ihop sig, så jag kan åka på dessa viktiga utbildningsdagar på Handels, inför en stundande kongress. Han pusslar, kör emellan och donar. 
 
Det blir ju inte något vidare spännande lov för barnen men vi hittar på så himla mycket annat med dom och jag har absolut inget behov av att dom ska gjort en jäkla massa aktiviteter bara för att det är lov. Deras förmiddag med tonåringen Tilda i skogen var tydligen
f a n t a s t i s k! Den kan dom leva på länge. 
 
Nu ska jag sova och ladda om för ännu en trixig dag i morrn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0