Att ha haft en toppendag!

En hel dag på Astrid Lindgrens Värld! 
 
 
Ja, jäklars va bra det är! Och precis hur mysigt som helst för oss vuxna att bara strosa runt bland alla små hus och små handelsbodar. Jag älskar't!
 
 
Vi började morgonen med det obligatoriska myset i min säng. Emil kommer över när han vaknat och sen filosoferar vi lite, jag och min pepparkakeunge.
David tog med sig ungarna och köpte färska frallor när affären här på campingen öppnade medan jag satte på en kanna kaffe och dukade fram. 
 
Sen var det då äntligen dags att gå in i parken!
 
 
 
 
Jodå, min make fick plats, men det var på håret att han kom ut! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var inte så himla mycket folk i parken idag ändå så grabbarna kunde ha flott-race utan vidare, inte en människa i närheten. 
 
Vi kollade på en Emil föreställning (som Albin tyckte var bäst),  en halv pippi föreställning och två genrep på Ronja Rövardotter där båda barnen satt som ljus i över en timme! 
 
Emil vann en liten mjukishäst genom att kasta hästskor i något lotteri och det gjorde Albin väldigt sur en stund, att lillebror vunnit något och inte han... 
 
Vi hängde i parken tills den stängde och sen gick vi tillbaka till husbilen och började fixa maten. 
 
 
Medan potatisen kokade och pappan grillade så tog jag och Albin oss ett parti yatzy.
Efter maten vart det riktigt skönt med en dusch och sen har grabbarna varit borta på fotbollsplanen hela kvällen och lirat boll.
 
Nu snarkas det riktigt gott i sängen brevid och jag känner att John Blund är nära även här. 
I morrn kör vi en hel dag till, i sagornas tecken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0