Att ha hamstrat...

Idag började jag dagen med att åka till svärmor direkt efter att jag lämnat Emil för hans sista dag på dagis. I morrn är det nämligen avslutningsfest för alla 6-åringarna och sen är det sommarlov för lillebror. 
 
Men hur som helst så åkte jag till svärmor och Rolf och plockade en kasse full med fläderblommor och en kasse rabarber. Jag drog igång saftandet direkt när jag kom hem igen och fick dessutom en lunchdejt med älskad make som svängde förbi Tvååker.
Rabarberna hackade jag ner och stoppade i frysen, förutom några stycken som blandades med kardemumma och lite råsocker för att sedan hamna i en smarrig kaka. Flädersaften står nu i kylen och drar sig. 
 
 
När jag ändå var igång och ett inställt fotojobb gjorde att jag hade tid över som jag inte räknat med så tog jag Albin med mig direkt efter skolan och åkte till Långås Bär för lite självplock! 
 
Albin är femjäklig på att plocka bär och sånt så på bara en kvart/tjugo minuter hade vi fyllt våra hinkar och åkte hem med våra åtta kg jordgubbar! 
 
Vi bjöd över mormorn på lite fika och sen i kväll har vi varit på sommarfest med Albins klass. 
 
Nu ska jag sova gott. Det är fullt upp även i morrn nämligen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0