Det här med egentid..

Som jag avskyr. Inte bara ordet "egentid" utan just faktiskt det här att vara ensam. 
 
Visst, det kan väl vara trevligt om man får duscha ifred någongång eller så men att vara hemma här i huset alldeles själv, ingen h i t!
Egentid suger! 
 
 
I morse vinkade jag av min älskade familj. 
David och barnen ska spendera midsommarhelgen nere i Holland för att kolla på Moto GP.
Jag hade gärna följt med men jag måste stanna hemma och jobba. 
 
 
Innan jag åkte hemifrån i morse gick jag en liten runda och plockade bär till frukosten, just nu har vi jordgubbar, smulgubbar, smultron och pineberries.
 
 
Sen gav jag mig iväg på jobb. 
Jösses va folk det var i stan idag, det märks verkligen att det är sommartrafik i lilla Varberg igen. 
 
När jag nästan precis kommit hem så ringde Cilla från jobbet och undrade om jag kunde tänka mig att förbarma mig över två lådor jordgubbar som inte var tillräckligt fina att sälja, och det är väl klart att jag kan. Och vill!
 
 
 
Idag har jag kokat en riktigt god kompott som blir till tårfyllningar bla och sen kokade jag faktiskt en liten gryta saft till. Jordgubbssaft med mynta, mumma!
 
Nu ligger jag och lyssnar på regnet. 
Tven, eller snarare boxen, verkar köra någon form av regn-strejk för både den i köket och den i sovrummet bidde svarta med en söt liten informationsruta i stället.
Men det gör inte så mycket, jag behöver sova... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0