Att ha haft en riktigt fin dag!

Medan vi väntade på att potatisen skulle koka klart och falukorven skulle bli klar i ugnen så passade jag och min mini på att sätta oss ute en stund och få lite solljus. Ja, alltså mini, han kan ju inte vara direkt still så han flög ju mest runt där som en annan duracell-kanin. Han passade även på att låna min telefon och smygfota lite...
 
 
 
Japp, såhär sitter alltså en mamma och väntar på potatisen i solen...
 
Efter maten cyklade vi iväg till mormor en liten sväng innan vi hämtade upp ett paket på Ica på vägen hem. Vi kom hem alldeles lagom till Albin som kom från skolan och så satte jag igång med kvällsmaten medan grabbarna lekte en sväng i trädgården.
 
När pappan kom hem käkade vi lite snabbt innan Albin och David drog iväg till Anneberg och cross-skolan.
Så nu är det jag och mini hemma igen, själva.
 
 
Han tycker att onsdagar är en ganska tråkig dag.
Först och främst går Albin långdag i skolan och är inte hemma innan halv 4 och sen hinner dom i stort sett bara äta innan Albin ska iväg på crossen igen och när han väl kommer hem, ja då är det för sent för att leka något...
Han längtar och saknar sin storebrorsa ganska mycket även om han är väldigt duktig på att underhålla sig själv.
 
 
Idag till exempel så ringde han mormor direkt på morgonen (där av den något fattiga klädseln) och bestämde att han skulle dit och hälsa på. Jag menade att det fick liksom bli efter lunch eftersom jag hade jobb på förmiddagen och hade då Emil fått bestämma så hade vi ätit lunch typ 9.15 i morse...
 
 
Denna bilden är från igår kväll. David var iväg på möte på dagis men det är likadant varje gång Albin ska läsa läxa. Emil älskar att sitta med och lyssna när Albin läser och givetvis ska även katten vara med och allra helst ligga PÅ boken. 
Alla 4 uppkrupna i soffan en helt vanlig tisdagkväll, det är grejer det!
 
Nu ska jag och Emil ladda för en kväll i soffan (jo, jag lovade nog det i ett svagt ögonblick när han minsann tyckte att jag jobbade lite för mycket), det är hans favoritprogram (om han får säja det själv alltså) på gång i kväll, Sveriges Mästarkock, och det får vi inte missa om en stund. 
 
Så innan de andra grabbarna ramlar in ska vi vara klara tänkte vi, med dusch och tandborstning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0