Lite bättre

Jag intalar mig att det nog kändes lite bättre i morse.
Jag behövde nog verkligen vila lite helt enkelt. 
 
Idag har jag ägnat mig åt att fortsätta ta det lite lugnare. Tvätta lakan, vädra kuddar och täcken, lyssna på hur ungarna leker och rensa maskrosor. 
 
 
Det är liksom lite meditativt för mig. Att få pyssla med pilliga grejer. Safta och sylta. 
Att pilla ut de gula blombladen tar sin lilla tid men hur häftigt är det inte att göra saft och marmelad av sitt ogräs?
 
 
Det är ungefär det. 
Plocka och pilla med maskrosor. Laga lite lunch, hänga/torka/vika tvätt, bädda, fixa fika och vänta in maken.
 
 
Ungarna har varit ute precis HELA dagen idag. 
Vid nio gick vi ut och vid halv åtta gick vi in. En gång var gick dom in på toa, annars har dom varit ute konstant. Vi har ätit ute hela dagen med, underbart! 
 
I kväll fick jag bokstavligt talat lägga Emil i blöt. Båda kidsen var skitiga som sjutton, men det är så det ska vara!  
 
I morrn ska jag jobba och jag håller alla tummar att det kommer gå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0