Att ha haft ett möte

I morse tog vi fram myset ordentligt och tände ljus till frukosten. 
 
 
 
Himla mysigt faktiskt. 
 
Sen kom Frida på morgonen, vid halv nio och så åt vi frukost ihop och förberedde oss för mötet vi skulle ha kl 10. Det gick bra på mötet och Frida följde med mig hem efteråt då vi behövde sammanställa lite. David hämtade Emil i skolan så vi kom hem samtidigt och eftersom både jag och Frida var hungriga så svängde jag ihop lite middag medan hon skrev. Emil gjorde oss sällskap och fick i sig två hela portioner han med.
 
Vår galet sociala kattunge lät inte Frida vara helt ifred...
 
 
Dessutom hade hon gammelkatten Kajsa liggandes tätt intill bakom sig.
 
När Albin kommit hem och åkt igen (crossträning och dom måste ju åka direkt när han kommer hem för att hinna köra innan det blir mörkt) så drog jag och lillebror igång lite i köket. 
 
 
 
Det bidde några olika mousser med julig anknytning 
Lingon med glögg och kanel
Knäck med hackad mandel
Polkagris 
Clementin och nejlika 
Glögg och vit choklad 
Saffran
Pepparkaka 
 
Vi kom in i julstämningen ordentligt så då bestämde vi oss för att ta första glöggen i kväll.
 
 
Precis hur mysigt som helst. 
Jäklars va jag längtar till jul nu. 
 
Jag och David satt kvar i köket en stund och sen gick jag och tog hand om tvätten. När jag var klar så ropade jag ner barnen för att hämta sina tvätthögar och då kommer detta ner... 
 
 
- Mamma, bli inte arg nu (börjar han säga i trappan, innan han är inom mitt synhåll), det här är min rustning! 
 
Jomenvisstsåatt. 
Halva toarullar, fasttejpade på kroppen. 
Det saknas inte kreativitet här hemma i alla fall. 
 
Nu blir det äntligen Grey's anatomy! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0