Bloggbekymmer

I helgen har blogg.se haft lite bekymmer så jag har inte uppdaterat pga det men nu är jag tillbaka med en sammanfattning.  Blir dock ganska kort, det har inte hänt sådär skitmycket spännande sedan sist. 
 
I lördags jobbade jag hela  dagen och sen på kvällen så var vi Hos Marina och Claes med Vin & Vax gänget med män. Så jäkla mysigt vi hade! 
 
På söndagen fixade jag en riktig söndagsmiddag och sen på eftermiddagen kom Davids bror med fru och  barn och hälsade på. Jonas var så sugen  på tårtan han missade på kalaset så vi fikade på resterna av den. På kvällen var det sedvanlig simskola och sen glöggmys innan läggdags.
 
I går jobbade jag på ICA hela dagen, slutade inte innan sju och idag har jag jobbat på Handels på förmiddagen och sen på eftermiddagen hade jag en massa eget arbete på kontoret att fixa. När David kom hem tog han med barnen och simmade medan jag använde upp en del grejer i kylen som behövde ätas upp. Det bidde två pajer till kvällsmaten. 
 
 
Jag och Emil satt och filosoferade lite innan, när han kommit hem från skolan och då passade jag på att fråga honom en massa frågor som jag sett cirkulerar på Facebook nu. 

Här kommer frågorna och svaren

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- Att jag är en fantastisk liten unge
2. Vad gör mamma lycklig?
- När jag gör bra saker.
3. Vad gör mamma ledsen?
- När jag gör dumma saker och när jag är dum.
4. Hur får mamma dig att skratta?
- Att du säger roliga saker.
5. Hurdan var mamma som barn?
- Då var du liten.
6. Hur gammal är mamma?
- Ehhh... 34 år.
7. Hur lång är mamma?
- Ehh, typ en meter?
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- Laga mat och skriva på datorn.
9. Vad är mamma jättebra på?
- Laga mat!
10. Vad är mamma inte så bra på?
- Du är inte så bra på köra pappas bil. För det är du väl inte? Eller? Fast... eller... Jag vet nog inte... Jooo, nu vet jag! Du kan inte vrida på tungan såhär (och så ställer han tungan på högkant i munnen).
11. Vad jobbar mamma med?
- Du jobbar med... ehhh... papper. Viktiga papper. Och så jobbar du på Ica. och med att baka!! Åsså jobbar du på Handels med!
12. Vad är mammas favoritmat?
- Det vet jag, det är sås, lingon, potatis och kött!! Det har du redan sagt!
13. Varför är du stolt över mamma?
- För att du köper bra leksaker och för att du är jättesnäll.
14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
- Då hade du varit åsnan i Shrek!
15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- Vi äter glass och gosar.
16.-Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
- Trysil!

 

 
Nu ska jag passa på att sova. I morrn har jag massa grejer på agendan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0