Att ta helg!

Äntligen tar vi helg! 
 
 
När David kom hem från jobbet fick han hjälpa mig att leverera en bröllopstårta, 12 längder som ska bli portionsbitar och en låda allergivänliga cupcakes till morgondagens bröllop. 
Så himla skönt att ha det gjort nu. Igår stod jag och kavlade till kl 23 så det var en hyfsat trött mamma som klev upp i morse. 
 
I morse fick ungarna, med Emil i spetsen såklart, övertalat mig att dom skulle få cykla själva till skolan. Men i förhandlingen kom vi även överens om att jag fick cykla efter och kolla så dom kommit fram. 
Det hade gått superbra och dom kom fram ordentligt. 
 
 
Albin har med sig 2 bananer, 2 äpplen och 3 morötter varje dag till skolan och ändå kommer han hem vrålhungrig VARJE dag. Det kommer bli dyrt att ha honom i skolan i många år till. Men jag förstår honom. 
Dom äter lunch redan klockan 11 och går i skolan till 15.25, det är rätt länge, speciellt om man inte åt ordentligt. 
 
När jag kom hem från skolan skulle jag bara skicka iväg ett mail innan jag skulle sätta igång med tårtorna. 
Kattungen kommer direkt. 
Så fort man sätter sig ner någonstans så kommer den lilla ljuvliga och bara slår sig ner.
 
 
 
I kväll fick Albin hastigt väldigt ont i magen. Längst ner på vänster sida, nästan mer mot ljumsken och han hade väldigt ont vid beröring så vi satte oss i soffan och slog på Zootropolis så han fick ligga helt still en stund.
 
 
Sen gick det över och då fick grabbarna faktiskt spela lite tv-spel. Det är inte ofta dom får det, men nu fick dom. 
 
 
Givetvis med en katt mitt i som vill vara med hela tiden. 
 
Nu ska denna utmattade tant sova. I morrn väntar bröllop nämligen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0