Att koka soppa på ogräs...

 
Jag tycker ju verkligen att man ska ta vara på det naturen erbjuder och så länge jag kan minnas har min mamma alltid pratat om mormors goda "nällesoppa".
Jag har själv aldrig ätit det men så såg jag någon på tv i veckan som gjorde nässelsoppa och det såg himla enkelt och gott ut.
 
Så jag gick ut i trädgården!
Och där kunde jag konststera att vi har alldeles för lite ogräs minsann, Det bidde så ynkligt lite i botten på min bunke så det gci inte. Albin och hans kompis Eddie kom hem i ett kort litet ögonblick och då hann jag knipa dom och be om en liten tjänst. Tillbaka kommer dom med en hel påse full med nässlor!
 
Jag rensade, sköljde, förvällde, hackade och gjorde soppa på det! Ogräset.
Supersmarrigt! Verkligen!
Till och med minstingen som inte är någon sopp-fantast åt med god aptit.
 
Nällesoppa får vi göra igen!
 
 
Jag hade dessutom bakat lite muffins och några snabba tunnbröd under dagen,
så det bidde fest kan man säg.
(jag fotade bara de "misslyckade" muffinsarna som jag lämnade upp, resten har åkt i frysen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0