Att riva!

 
Vi håller ju på att renovera vår lillstuga för fullt nu när vi ska få en ny hyresgäst och när David är iväg och jobbar på dagarna så får jag göra sånt som jag kan bistå med när han är borta, tex riva tapeter.
 
Nu visade det ju sig att det var inte bara typ 7 lager olika tapeter utan det var även tapetserat skarvar och puts med gamla tidningar och jag bara älskar ju sånt!

Kolla här vad jag hittade!

                      
  
 
För att inte tala om några av tapeterna jag hittade!

    
 
Ljuvligt!
Jag har hittat tidningar från slutet av -57 och början av -58 så gissningen är väl att någon form av renovering gjordes i början på -58. Men allra underst på några ställen satt en ännu mörkare tidning med ännu mera skirt papper och där stod det 1950 på det så det har nog gjorts om lite i omgångar tror jag.
 
Dessutom dök det upp en farbror här utanför i veckan och började ta kort på mitt hus varpå jag gick fram och frågade om jag kunde hjälpa honom med något.
Det visade sig att hans farfar & farmor (eller om det var mormor & morfar) hade bott här när han föddes på 40-talet och han hade sedan spenderat sina sommrar här i en väldig massa år.
 
Så himla tråkigt att detta hände just när Emil låg inne och kräktes så jag inte riktigt kunde koncentrera mig på honom, än mer komma ihåg va han hette trots att han presenterade sig typ tre gånger...
Det hade varit så roligt att få visa honom hur det ser ut nu och be honom berätta om huset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0