Att ha testat någon helt nytt

 
Jäklar i min lill låda va bra detta bidde!
 
Jag vet knappt hur det gick till men jag fick inspiration ur den nya Hembakat tidningen och så satte jag igång att baka. Jag gjorde först en helt vanlig pajbotten på smör, mjöl och lite vatten, som jag sen tryckte ut i formen
Sen skivade jag äpplen tunnt och la i pajformen med kanel på.
Medan den stod i ugnen så kokade Emil en kola (jodå, jag fick ta emot gäster till stugan precis då så han fick koka själv. När den var på runt 115-120 grader så öste vi på valnötter och sen hällde vi det över äpplena i formen och så in i ugnen igen, bara tills den fått liiite mer färg. 
KLART!
 
Så jäkla gott!
Så nu filar jag på att kanske försöka få ihop något man kan ha i fiket på Strömma i sommar kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0