Att ha bakat knäckebröd!

 
Jomen visst ser ni!

I helgen fick jag för mig att jag skulle baka eget knäckebröd.
En dag i förra veckan när jag stod i duschen fick jag en sån snilleblixt att jag var tvugen att ropa ut till David som satt på kontoret (det ligger precis intill badrummet) att han skulle googla på att göra knäckebröd i pastamaskinen.
 
Som ni ser så gick det ypperligt! Det var busenkelt att få till riktigt tunna och fina knäckebröd.
Jag gjorde tre olika varianter. 
I den första (som ligger överst i bild) så hade jag hela solrosfrön i så det funkade inget vidare med pastamaskinen eftersom fröna liksom fastna så dom fick jag kavla ut men resten gick finfint.
 
I den första degen hade jag rågmjöl, rosmarin och solrosfrön.
I den andra hade jag bara grahamsmjöl och flingsalt (barnens favvo!)
I den tredje hade jag rågmjöl, mandelmjöl, gräslök och flingsalt.
 
Vilken fullträff! 
Nu har Albin bestämt att det blir hembakade knäckebröd och ostbricka när han fyller år nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0