Att ha haft ännu mera kökstid!

 
Jag cyklade hem till mamma och pappa i helgen och snodde åt mig lite rabarber.
Det är så himla typiskt att mina egna aldrig verkar vilja växa till sig och bli sådär groteskt stora som vissa andra får sina rabarber... Jag hade ju haft precis hur mycket som helst att göra med mina...
 
 
 
Men som sagt, jag fick "sno" lite, för jag hade en plan...
 
 
Planen var att göra en rabarberkaka med lite nymortlad kardemumma på.
 
 
 
Jag gjorde två varianter, en i pajform med hackade rabarberbitar och en i långsmal form med stjälkarna på längden och sen ringde jag mamma och pappa och sa att det vore bra om dom kunde komma och fika lite.
 
Det blev en hel del över så David fick ta med till jobbet i morse, 
hans jobbarkompisar är inte alls ledsna för att jag mår bättre och bakar lite smått igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0