Att ha haft en riktig sommardag!

I brist på poolen så skapade sig kidsen visst någon egen form av pool idag.
Sandlådan ihop med vatten bidde skojsigt...
 
Jag konstaterade att det var väldans skönt att uteduschen är monterad och klar för säsongen för det där tänker jag då inte ta in. Även fikat och kvällsmaten fick intagas utomhus för de där båda smutsgrisarna.
 
Men alltså, det är galet var roligt dom där två kan ha ihop ibland.
Först var Emil lite sur för att jag sa åt honom att sätta upp håret när inte Albin behövde ha tofs, men som den stora storebror han är så sa han bara direkt
- Mamma, sätt upp tofsar på mig med då.
 
David gjorde något han aldrig tidigare gjort, grillade paj!

 
Det där bidde ju fasansfullt gott och totalt livsfarligt...
Vi kommer ju grilla för jämnan här hemma nu.
 
Vi införskaffade gjutgärnsformar för någon vecka sedan och nu var det alltså premiär.
Vi plockade av rabarberna, skivade upp och la i dom smörade formarna.
Hade på socker och potatismjöl och kokade sen ihop en ganska lös smet som vi hällde på.
Pajen fick alla tummar upp av oss alla och vi får nog införskaffa en större gjutgärnsform.
 
En skön hemmahelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0