Att ha något stort!

 
Det här!

För alla andra så är ju inte det här jättestort, men som jag skrev i veckan så har vi gjort det här.
Jag har hämtat Emil S J Ä L V i skolan och vi har cyklat hem och bara varit. Det är så stort!
 
Vi har dessutom ordnat till lite bakom huset, på vedboden så gästerna i stugan inte behöver titta ut på något som mest liknar ett skrotupplag utan nu är det lite hyllor, blommor, nyckelpigor och gamla vagnshjul där.
 
 
 
I fredags passade jag dessutom på att åka ut och ta en fika med tjejerna på Strömma och sen plocka lite maskrosor för att kunna sätta årets första maskrossaft, göra en god maskrosmarmelad och fick dessutom kokat en ljuvligt god maskrossirap som jag ska komma på något bra att använda den till.
 
 
 
 
Det är lite pyssligt att rensa men det är bra terapi för mig!
 
 
 
Maskrossirap och Maskrosmarmelad!
 
 
 
Grabbarna var ute och lekte med vatten i helgen, för första gången i år och efter bara någon timme, när dom kom upp och bytade badbyxor så hade solen tagit och dom börjar nu anta sin vanliga sommarfärg, pepparkaka.
 
 
Jag har haft en riktigt, riktigt bra helg, men ni får läsa mer om det i morrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0