Att ha varit på konferens

Nu var det ju i förra veckan jag var på konferensen, men ämnet är fortfarande högst aktuellt.
 
 
Sista dagens första halva hade vi äran att få lyssna till en otroligt klok man.
Mattias Gardell.
Han har skrivit boken Raskrigaren (som jag läser just nu) som handlar om Peter Mangs, mannen som mördade och försökte mörda en himla massa människor i Malmö under nästan ett decenium i början av 2000-talet.
Människorna som Peter Mangs mördade och försökte mörda, var alla människor som hade utländska namn...
 
Det var en mycket bra föreläsning och Mattias var en enormt bra berättare och historien han berättar är ju så viktig att jag blir alldeles uppfylld av känslor och vill helst göra något åt allt som är på tok åt skogen fel i vårt samhälle. Men jag måste göra en sak i taget. Först se till att fokusera på mig själv, så jag blir ordentligt frisk någon gång, sen får jag ta tag i alla dessa människor som har sån otur när dom tänker...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0