John Blund...

Han har redan kommit till mig och slängt grus i ögonen för jag orkar knappt hålla ögonlocken uppe!

Jag har jobbat, jobbat, jobbat och vart på kalas! Nu ska jag sova gott i natt och sen jobba lite till i morrn, 10-20...



I fredags stängde vi charken en timma tidigare så jag skulle hinna hem och duscha innan vi samlades på jobbet för lite mingel. Efter mingel väntade det godaste julbordet jag ätit tror jag och sen fackeltåg, jättemysigt, verkligen!

Igår var jag på jobbet strax innan halv 7 och började med mina morgonsysslor och sen var jag där till halv 4 nästan innan jag kom hem och fick börja göra mig i ordning igen flr nästa kalas. Var och firade kusin Johanna som fyllde 30. Det var jättetrevligt och som vanligt på Hyllebärsvägen, jättegod mat! Vi åkte hem så att pappa skulle hinna handla och innan vi åkte så lovade Kerstin att Albin skulle få följa med så det gjorde vi och vi var väl kanske hemma vid 8. Då var det bara att ta tag i adventspyntandet... Vi fick upp det mesta och det vi inte hann/orkade med fick David fixa idag när jag jobba.

Idag fick jag sova liiite llängre, gick upp vid halv 7 och fixade välling till Albin, åt frukost och bestämde mig för att låta David sova ut. Så jag ringde morfarn och frågade om Albin kunde  få åka dit så jag slapp väcka David för han har verkligen inte vart bra det sista, han är helt utmattad av förkylning och jobb...

När jag kom hem så åt vi bara lite mackor och te och sen gick vi ut och gick julskyltningspromenaden i byn. När vi var klara med promenaden, fikat och besöket hos tomten så gick vi hem. Jag hoppade in i duchen medan David och Albin åkte med morfar och handlade ingredienserna till kvällens mys. Dom kom och hämtade mig och sen åkte vi hem till morfar och började. Idag blev det tonfisksallad med ägg, ris och bröd, jättegott!

Albin somnade gott i min famn medan vi kollade på fotbollen (som jag inte fattar varför jag tittade på som igentligen är helt ointresserad av fotboll, men det var riktigt roligt!) så det var bara att bära ut honom i bilen och in i hans säng sen.

I morrn är det jobb och dagis som gäller, men nu, SÄNGEN!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ohh Ästad e mysigt alla tider på året, och deras mat e sååå god... Ångrar nästan att vi bokade julbord i Åkulla o inte på Ästad, ja ja nästa år får de bli Ästad, finaste platsen som finns...

2009-11-30 @ 10:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0