Vaccinera eller inte?

Som jag har funderat fram och tillbaka.

Vi har hela tiden sagt att vi INTE ska vaccinera oss men ändå så funderar man ju, gör man fel?
Tänk om man får det och smittar en massa andra?
Men efter ett kort samtal med Lotta och en kik på hemsidan hon rekomenderade så är jag nu helt säker på min sak, ingen vaccin för våran del!

Denna artikeln var jättebra för mig, jag fick svar på allt jag undrade över och det jag ska göra nu är att inhandla lite vitaminer till familjen istället!



Kommentarer
Postat av: Frida Johansson

Håller med dig Charlotte! Vi ska inte heller vaccinera oss... (Inte som det ser ut nu iaf)

Ha en fortsatt bra dag!

2009-10-22 @ 10:22:00
Postat av: lina

Vi valde att vaccinera eftersom det är samma virus som spanska sjukan samt för att Wille är i riskgruppen och inte får vaccineras. Men jag tar det inte så allvarligt. Ingen rök utan eld, men jag tror att det är väldigt överdrivet och inte så farligt som det ibland låter. Det man ska vara orolig för tror jag isf är att OM man får det och blir sjuk så sprider det sig lätt till resten av familjen och det är inte så lätt att ligga sjuka alla i en vecka, vem tar hand om vem? Inkomstbortfall osv. Men värre än så tror jag inte att det är :-)

2009-10-22 @ 10:45:05
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Ullis

Tror inte heller att ni vinner på att ta vaccinet om ni inte är riskpatienter, dvs astma, allergi, diabetes, hjärtsjuka el andra kroniska sjukdomar med daglig medicinering. Det är väl i så fall de människor som finns runt er som inte kan ta vaccinet, barn under 3 år, och riskpatienter som ni riskerar att smitta i sin tur. Var och en får ju välja själv om man vill riskera att få sjukdomen eller inte. Men att basera sitt beslut på en man som har "näringsterapeut" som yrke och säljer en apparat som han kallar Zappen som sägs kan döda virus som svininfluensan, bota cancer och hiv, det låter lite väl naivt. Trodde du var smartare än så.

2009-10-22 @ 20:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0