Paus...

Det har blivit en paus från bloggen och datorn och jag har faktiskt inte tid nu heller men jag ska i alla fall meddela att jag lever!

Igår var vi med och hade sommarstädning på dagis (föräldrakooperativ) och det tog i runda slängar 5,5 timme med lunch & fika. Eftersom jag fortfarande inte är riktigt bra så var jag totalt slut när vi väl kom hem så jag la mig på soffan och började läsa min nya "bok" (jag är testläsare så jag har den på datorn), Leva Älska Brinna Dö av Sofie Trinh Johansson.

Grabbarna fortsatte mura där ute och lagom till dom var klara hade jag faktiskt piggnat till och slängt ihop lite ugnsbakade färskpotatis, grillad ryggbiff och beasås, lite lagom lyxigt sådär. Vi hade båda en känsla av att det var söndag igår, hela dagen. Fortfarande sådär jättehostig somnade jag ganska gott ändå igår men vaknade av att Albin hostade vid 3 i natt. Jag gick in och gav honom vatten men det blev inte bättre och han kom in till oss men där kunde ingen av oss somna om så han gick tillbaka till sitt rum efter ännu mer vatten och somnade om ganska snabbt. Jag däremot somnade nog inte fören framåt halv 5 snåret och kände mig verkligen inte utvilad när Albin vaknade vid 7 i morse. För att dagen skulle gå fort så gick vi bort till Gööks och köpte frukostfrallor och när dom var uppätna gav vi oss ut på en tidig cykeltur! Den slutade såklart hos mormor & morfar. Morfarn var uppe och hade vart ute en stund och hållt på med hustvätt och målning när vi kom men han avbröt givetvis och umgicks med oss. Vi passade på att fota crossbussen och samla ihop all fakta så nu ligger den ute på blocket.



I eftermiddag har vi vart ute vid poolen. Albin har badat flera gånger såklart och mormorn har flutit runt hon men men jag har faktisk mest tagit det lugnt, suttit bredvid och gått in och fixat lättlunch & fika emellanåt.

Nu har brorsan bjudit på käk ute (pizza) och sen har alla pojkarna lekt men frisbeen och studsmattan. Jag ska hoppa in i duschen och sen ner i sängen för riktigt kurant är jag ju som sagt inte än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0