Åhhh, FJANT!

Nu har han gjort det igen, den oduglige katten!
Vi satt här inne i köket alldeles nyss och avnjöt en himla god frukost. David hade vart borta i affären och köpt färska frallor, juice och annat smarrigt. Albin sprang ut och väckte sin morbror som kom in och gjorde oss sällskap. Mitt som det var så ser vi att Fjant kommer springandes över gräsmattan (från vårt köksfönster, ser vi hans kattlucka) och brorsan flyger upp som en raket och ut genom dörren, fort går det och vrålandes på Fjant!

Jag efter och när vi kommer in så har han en mus i munnen, SOM PIPER! Brorsan föser ut katten som sen återupptar sin tortyrlek under vår studsmatta, mitt framför ögonen på mig, David & Albin som fortafarnde sitter vid köksbordet. Albin tycker det hela är intressant medan jag tycker synd om musen och bara önskar att Fjant antingen låter det komma undan eller dödar den! Det ska visa sig ta ca en halvtimme innan han torterat färdigt den stackars musen och sätter sig mitt ute på vår stenlagda gång här utanför och helt sonika käkar upp den!

Jag sa till David under tiden att vi kanske inte ska låta Albin titta på detta men han var ju inte ledsen eller så utan undrade mest om varför han åt upp den och det var ju bara att förklara att katter (som är ute!) äter möss.

Nu har grabbarna åkt iväg en sväng, dom skulle hämta sättpotatis och kolla några andra grejer på vägen. Jag ska sätta mig och montera ett album till en kund och sammanställa några fakturor.

Igår förmiddag var jag nere på Läjet och fotade smarriga tårtor på Bertilssons bageri, om jag hinner fixa till dom bilderna så kanske ni kan få ett smakprov på det lite senare! Dessutom behöver huset städas av, middag lagas, tvättmaskinen startas och en massa annat, precis som vanligt på lediga dagar med andra ord!



Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh, våran Morris är också en riktig jägare - och jag HATAR det!!! De flesta tycker ju att det är bra att katter tar möss, men eftersom jag själv har haft en massa gnagare som husdjur så gör det åt i hjärtat... Ska dom ta möss, så kan dom väl åtminstone låta oss slippa se eländet ;-)

Trevlig helg!

2010-05-08 @ 10:29:07
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0