Onsdag!

Det har vart en väldigt lugn och behaglig onsdag, tyvärr har jag fått väldigt ont i fogarna (ryggslutet är värst) nu i eftermiddag men min goa pojk har gått med på att vara inne och spela spel så jag fått ta det lugnt.

Hittade dessa bilder på kameran, från i torsdags tror jag, vi käkade majs och jisses, va gott det är! Jag hade kunnat äta det varje dag!

Igår hade jag en fotografering på morgonen (bilder kommer om föräldrarna går med på det, har frågat) så jag körde ut Albin till underbaraste Faster Evelina! Jag hade frågat farmorn om hon var ledig, men det var hon inte och vanligtvis brukar Albin följa med mig, men det är ju såklart roligare med 100% uppmärksamhet av någon... Sen på kvällen fick jag mess av Evelina, att hon inte började innan vid 2 och att hon gärna hade honom (dom har nåt speciellt, Albin & hans faster...).

Fotograferingen gick bra och jag åkte hem och påbörjade redigeringen innan jag stack och hämtade Albin vid middagstid. Han somnade i bilen och fick sova en liten stund innan jag tog in honom och vi började med middagen.

Efter middagen var vi som vanligt lite rastlösa och vädret var ju jättehärligt även om det blåste en hel del. Vi ringde Li och kollade om hon var hemma och det var hon så vi tog cyklarna bort till Järnmölle (3,5-4 km).

Vi hade världens motvind dit men det gick toppen och Albin trampade på hela vägen. Efter en mysig eftermiddags fika trampade vi hemåt och då gick det lättare minsann, vi hade lika mycket medvind som vi haft motvind dit!

När David kom hem stack vi och handlade och sen på kvällen var det soffmys för hela slanten och som jag skrev från mobilen i går kväll så var det livat i magen minsann, nästan så jag bävar för vad det kan vara för en liten huligan där inne...

I morse tog vi tag i alla täcken, kuddar, filtar & mattor i husbilen, dom fick sig en rejäl vädring och har hängt ute hela dagen. Vi passade på att tvätta när det var så bra torkväder oxå och när maskinen var klar cyklade vi bort till mormorn på lite förmiddags fika. Albin hade sin sparkcykel idag och det gick nästan fortare med den än med hans lilla cykel. Vi tog vägen om ICA när vi körde hem och sen fixade vi köttfärssås och spagetti till middag.

Efter vilan tog vi det som sagt lugnt då jag har väldigt ont just nu. Vi spelade grodspelet, memory och pärlade massor tills David kom hem och tog med honom ut. Dom har dammsugit och städat ur husbilen medan jag har hunnit i kapp med fakturor och annat skoj.

Nu tror jag att jag ska lyssna på min stackars kropp och lägga mig, det blir Idol för mig idag. Jag kollar aldrig på det annars men just när det är uttagning är det ganska roligt, en del är ju inte kloka!

I morrn ska jag lämna Albin på dagis för det är jobb som väntar för min del, men innan det ska husbilen packas och även badväskorna ska med...