Det däringa Tjärby...

 
Idag har vi vart på mammas smultronställe, i dubbel bemärkelse.
Det har smaskats smultron, plockats kantareller så rumpor stått ur buskarna och fikats i bakluckor.
 

Vi hade med bunkar för smultron (på översta bilden är det dock en smulgubbe) men hittade även mängder med sommarkantareller. Vivan, Lisa och Alva kom också och gjorde oss sällskap på vår lilla skogspromenad.
 
 
 
 
Albin & Albin har så roligt tillsammans!
Det skiljer bara exakt en vecka på dom. Jag och Lisa gick med magarna i vädret samtidigt och var beräknade med en nästan exakt 4 veckor emellan. Så gick hon över och jag fick för tidigt så när jag var och hälsade på henne den där helgen var det min tur en knapp vecka senare!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så fina bilder det blev.

Svar: Ja, det blev väl himla fint!
Charlotte

2013-07-01 @ 22:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0