Sommarens sista semester?

Vi åkte till Lund i fredags, efter skola, dagis och jobb. Min bror och hans Julie har flyttat dit. Vi fick finfin middag när vi kom fram och frukost på lördag morgon, värsta lyxen.

Sen drog vi vidare till Skånes Djurpark!

När vi var klara med djurparksbesöket så fick Albin ett getingstick på hakan så det blev lite snöpligt där på slutet men pappan räddade situationen genom att föreslå en tur på havet...

Helsingborg-Helsingör blev det visst.

Sen drog vi vidare till Råå och stannade där över natten och innan vi körde hemåt på söndagen blev det en liten strandpromenad för hela familjen.

Albins nya BMX bana...

Albin kör ju runt på min lillebrors gamla BMX från slutet av 80-talet, som min pappa fräschat upp med ett par nya däck. Sen att han har en superfin, ny cykel, det spelar liksom ingen roll, han älskar den där gamla BMXen och cyklar runt på den jämt.

Sen grävaren var här och grävde bort en del jord, sand, sten och bröte som vi haft liggande bakom garaget, så har det nu blivit en riktig höjdarplats att cykla BMX på tydligen och eftersom pappan i familjen tycker sånt här är precis lika roligt (även om han nu inte cyklar som en dåre själv runt garaget) med banor och grejer så har han fixat till en liten "ramp", så man numera faktiskt kan jöra runt garaget. Det gick inte innan eftersom det är en uppmurad, ganska hög kant, men nu är det fixat...

Med en spade kan man dessutom fixa till ett par hyfsade hopp och sen har man en sju helsikes BMX-bana, i trädgården...

När poolen dog...

Ja, alltså nu har vår pool varit med länge. Den har dessutom legat utomhus 1½ vinter så det var inte konstigt att den läckte som ett såll. Den har ändå varit med oss i 5 år och vi har haft hur mycket glädje som helst av den!
Vi ska givetvis fortsätta ha pool, men just denna trotjänaren får gå i graven nu.

Det var massor med vatten som rann ut i en väldig fart och då (det var en vecka sedan ungefär) var sommarn officiellt över på Sandgatan.

Vardag igen...

Ja, så var det vardag igen och det tycker jag är ganska skönt om jag ska vara ärlig.
Vi gillar ju rutiner här hemma, även om det kastas om en hel del när jag är iväg på mina fackliga uppdrag/kurser/möten mm, så är det ändå när vi har rutiner som vi mår bäst.

Innan skolan startade så fick båda grabbarna göra ett välbehövligt besök hos frisören. Albin älskar ju att sitta där och bli pillad i håret medan den där minsta lilla filuren är lite mer svårövertalad. Han fick racer-klippt sig i alla fall, även om han blängde hårt medan han hade armarna bestämt i ett kors över bröstet, där under skynket.
Sen tyckte båda två att dom var ruskigt snygga.

Vädret har ju, som bekant, blivit lite sämre (enligt många, jag älskar ju höstrusk och vinterkyla) så för första gången på månader får grabbarna vara inne och leka. Dom är faktikst inte särskillt bra på det, det går alldeles för vilt till för mamman. Det är nog därför vi har lite som motto här hemma, att när det är uppehåll, då lekar man ute. Regnar det så kan man få vara inne. Men ingen av våra barn är ju särskillt bra på att sitta still och kolla på film så efter typ 20 minuter är det vild lek på gång igen, om jag inte styr upp lite pyssel.

Emil har här ritat två finfina teckningar av morbror Coffe. Så vi inte ska sakna honom för mycket när han är i lund. Som ni kan se är det ju slående likt min lillebror, lång, smal och med hatt på huvudet.

Vädret lämpar ju sig ganska bra för mys på morgonen med och eftersom Emil inte är på dagis så mycket så har vi fortfarande ganska gott om tid till det på veckorn. Albin, som den stora kille han är, studsar upp ur sängen i god tid, bäddar, klär sig, äter frukost och packar skolväskan. Han cyklar till skolan och tycker det är jätteroligt att vara tillbaka.

Nu sussar grabbarna gott och jag ska göra desamma. Även om jag inte börjat jobba på ICA på riktigt än, så har jag fullt upp med jobben här hemma och i morrn är inget undantag!

Gotland!

6 underbara tjejer.
1 husbil.
Gotland runt på 4 dagar & 3 nätter.
Loppisar, Shopping, Bad i lagunen, Visby by night, Inredningsinspiration, Stenugnsbagerier, Gårdsbutiker, Vansinnig hetta och massa GOOOOD mat!

Efter den vansinniga hettan fick vi alla svalkat oss ordentligt i den Blå lagunen och vi var nog alla sex, rörande överens om att just DET badet, den dagen var topp tre på hela resan. SÅ varma var vi nämligen.

Som ni kan se på en av bilderna ovan så lider jag något enormt och försöker svalka av mig så gott jag kan genom att stoppa en halvkall lokaflaska i bikinin, mellan brösten...

Gotland visade sig från sin absolut bästa sida och det var definitivt inte sista gången jag var där!

På vift...

Jag har varit på vift.
Några dagar på Gotland med Vin & Vax tjejerna, men det får ni läsa om i ett annat inlägg.
Nu kommer det bilder från dagens utflykt.

En eftermiddag ute på Getterön med varsin glass. Mer än så behövs inte för att mina ungar ska bli överlyckliga.

Min stora, fina Albin.
Han är så lik sin pappa i kroppen! Kroppsbyggnaden och hur han rör sig.
Han är snäll, ansvartstagande och har ett hjärta av guld!

Mitt lilla troll! Älskade Emil.
Busig som få och med de roligaste funderingarna man kan tänka sig.