Dom där älskade ungarna!

Alltså, hur mycket kärlek finns det egentligen!?

Mina båda grabbar.
Jag är så vansinnigt stolt över dom båda så jag kan spricka!

V & V och tårtbak...

Igår var det äntligen dags för våra Vin & Vax kvällar igen! Malin har ju fått en liten Alfred, så hon har haft en uppenbar paus från sitt jobb men är nu tillbaka igen och det gillar vi!

Medan Malin vaxade fick jag minsann i uppdrag att passa lille, lille bebisen! Jösses va ringrostig jag kände mig där ett tag, men vi fick ordning på både matning, rapning och sövning.

När jag kom hem på natten hittade jag Albin sovandes på golvet... Den ungen är precis lika varm som jag och har ont av det på nätterna.

Jag tyckte dock att det såg lite hårt ut så jag lyfte upp honom i sängen.

Idag har jag uträttat en del ärenden och bakat bröllopstårta. Hoppas kunna visa er i morrn. Trädgården har varit full med folk, förutom dom som bor här så kom det en och annan badsugen släkting...

På denna bilden är det bara mormorn som hunnit komma.

Nu ska jag se till att försöka sova, vilket inte är det lättaste i värmen, men i morrn ska vi träffa goda vänner, jag ska leverera tårta och det ska handlas, städas och så.

Fotograf Emil...

Ja, alltså...

Hmmm, jo, såhär var det. Vi var i studion en dag och väntade på en av mina kunder och Emil var med mig där ute och rätt som det var bestämde han sig för att han minsann skulle fota mig...

Jag har photoshoppat den eftersom jag hade en "bad-hairday all over the place" och bilden i sig inte var sådär skitbra. Men som sagt, vi bjuder på den!

Het onsdag...

Ja jösses va varmt vi har haft det i dag!!
Redan på morgonen var det väldigt varmt och vi kröp in i skuggan på altanen och åt frukosten idag.

Jag har varit iväg och jobbat idag så barnen har varit hos mormorn en sväng och där kan man klättra i träd...

...och bada i poolen. Mormorn har en mindre pool men det funkar alldeles utmärkt att svalka sig i. Dyka funkar inte lika bra, Albin provade och slog huvudet. Men vi kom på att man ser igen den uppblåsbara kanten, så jag tog kort och ungarna "dök".

I kväll har jag stått i köket och det var varmt!! Det var FÖR varmt. Tur att Brorsan är kylmontör och kan hjälpa dig överhettade syrra på somrarna.

By the way, min viktminskning har inte hjälpt det minsta! Jag är fortfarande lika varm och har lika ont av värmen...

Jag avslutar med min fina ros. Jag fick en hel bukett i måndags i förra veckan och idag var det bara denna kvar sin inte var vissen.

Tälta...

Ja, alltså denna värmen. Det går inte!
Jag och grabbarna vaknade av att sopebilen körde förbi kl halv åtta i morse och en kvart senare satt vi i bilen på väg till Gekås.

Vi ville åka dit tidigt och hem hyfsat tidigt med. Det vi åkte dit för var ett tält! Barnen kan inte sova (och inte vi heller) i den temperaturen vi har på övervåningen så vi bestämde oss för att kolla om det fanns tält och det fanns det. Snabbt och lätt gick det och när vi ätit frukost så åkte vi hem. På vägen hem hämtade vi upp Albins kompis Oscar som var badsugen.

Vid middag åkte han hem och vi insåg att det inte gick att vara i trädgården mer...

...så vi tog några timmar på stranden, med de nyinköpta spadarna.

Sen skulle Albin hem, det var crossträning på schemat så jag, morfar (som stannade till hos oss på väg hem från jobbet) och Emil byggde ihop tältet och blåste upp madrasserna.

Det blev finfint och Emil somnade som en stock efter lite snicksnack.

Nu ligger dock alla pojkar i sina sängar och jag ska göra dom följe.

Stranden och sanden....

Varje jäkla gång vi åker till stranden så glömmer jag av hur mycket sand där är! ;-)

Idag fick vi besök på morgonen, av Li och barnen. Dom stannade någon timme och sen cyklade som hem igen och jag tog grabbarna med mig till Sylvi för att hämta en tårtställning jag hyrt. På vägen hem åkte vi in mormor och bytade några ord. Barnen han minsann med några dopp även i mormors pool...

Efter det besöket åkte vi hem igen och lagade middag och packade strandväskan, för trädgården var som en gryta!
På vägen ner till stranden stannade vi till på bageriet så barnen fick välja fika. Sen har vi grävt, badat, fikat, grävt och badat.

Eftersom vi var bjudna på gatufest på kvällen så fick vi packa ihop oss vid fyra och åka till affären och ordna mat till kvällen. Barnen fick pastasallad, vi fick grönsallad och potatissallad till våran grillade kassler och grillade ananas. Det var riktigt trevligt och barnen har superkul med alla jämnåriga grannbarn. Det blev ganska sent och vi har närmare 30 grader på vår övervåning så hur bra vi kommer sova i natt återstår att se.
Hur som helst så planerar jag och barnen att åka och leta tält i morrn!

Semestertider!

Ja, jag kan då inte skryta om täta uppdateringar såhär mitt i sommaren ;-)

Eftersom vi inte har så mycket semester så får vi ta vara på det vi har.

Bjuder på bilder i stället.

Frukost på altanen i morse, innan mamman åkte till jobbet och trädgården fylldes med badsugna nära och kära.

I fredags åkte vi till stan och åt på Lorensberg och sen promenerade vi nere i hamnen, åt glass och gick på fästningen. Stan var full med folk och barnen tyckte det var jätteroligt. Trötta blev dom med, somnade som stockar i bilen på väg hem. Sen hade vi haft en kompis till Albin här hela eftermiddagen och vi var borta på Munkagårdsskolan och fika, kolla på djur, cyklade runt och busade. Sen blev det varmt och det var bara poolen som gällde.

I början på veckan cyklade jag och Marina in till stan och åt på Majas innan vi lyssnade på Tonbruket, Titiyo och Ebbott.

Vi cyklade hem i den ljumma sommarkvällen och när vi kom till Tvååker vid 1 på natten så var det 19 grader ute!

I slutet på förra veckan firade vi Julie hemma hos mor och far.

Jag avslutar med våra finfina gnuggisar som vi hade på armarna länge. Barnen har fortfarande sina kvar...

Ute på Fackligt uppdrag!

Idag har jag jobbat fackligt hela dagen och ska forsätta hela veckan. Det är LOs kampanj Facket på Sommarjobben och vi är ute och visar upp oss, lämnar material, kollar läget och ger sommarjobbare (och andra anställda med såklart) chansen att ställa frågor till oss.

Annars har vi haft en härlig helg. Som har innehållit Gokart, bio (D & Albin), kinamat, loppis, poolbad och snigelfångning...

Efter en hel förmiddag med 5 gokart heat så typ tvärdog jag...

Temperaturen gjorde ju inte saken bättre och fram på eftermiddagen blev det totalt omöjligt att vistas ute utan att få värmeslag så jag och Emil tog oss ett dopp i poolen, i väntan på Pappan, Albin och Kinamaten.

När vi ätit, plockat bort och barnen kilat ut i trädgården igen så toksomnade David en stund, eller typ en timme...

Jag fick väcka honom så han skulle kunna somna på kvällen sen :-)

I går startade vi dagen med att göra fint på uppfarten. David hade gjort en finfin uppfinning...

Det var ju varmt även i går så ett dopp i poolen var absolut nödvändigt och när våra stora björkar skuggar större delen av poolen så kan man torka i solen, på studsmatta.

Kvällen avslutades med dipp, grönsaker, ostar och kex.

Kvällsmat på vift...

Eller, tja... Alltså inte så värst långt bort på vift men ändå. Vi packade ner kvällsmaten och cyklade bort till Munkagårdsskolan och åt kvällsmat idag.

Supermysigt! Man kan verkligen fördriva precis hur många timmar som helst där. Barnen älskar det!

Nu sover dom och jag tänkte snart hänga på. Vi laddar för Gokart i morrn nämligen och det är stort och viktigt så sömnen behövs ;-)

Innan idag underhöll barnen sig så bra så, med studsmattan och vattenspridaren. Tillsammans.